Δράση (1η) του σχολείου Ιτέας για τη διατροφική αξία των φρούτων – ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΚΗΠΟΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
Δύο δράσεις από το Δημοτικό Σχολείο Ιτέας, για το έργο Σχολικοί Κήποι
Α) Μικρή συλλογή από αποξηραμένα βότανα και αρωματικά φυτά
Την Τρίτη 17/12/2024 στα πλαίσια του προγράμματος δημιουργίας σχολικών κήπων που έχει ενταχθεί το σχολείο μας – και αναμένοντας τα κηπάρια μας – καλέσαμε τη διατροφολόγο κα. Σόνια Παρασκευοπούλου να μας μιλήσει ως ειδικός για τη διατροφική αξία των φρούτων και συγκεκριμένα, για τις βιταμίνες Α,C, D, E, Κ καθώς και το σύμπλεγμα βιταμινών Β, πως αυτές συνδέονται με το χρώμα των φρούτων και σε τι βοηθάνε στον ανθρώπινο οργανισμό.
Φτιάξαμε μια μικρή συλλογή από αποξηραμένα βότανα και αρωματικά φυτά (τσάι βουνού, χαμομήλι, ρίγανη, αψιθιά, τσουκνίδα, δάφνη, μελισσόχορτο, λουίζα, βάλσαμο, γαρύφαλλο, δεντρολίβανο, θυμάρι, φασκόμηλο, βασιλικός) την οποία τα παιδιά περιεργάστηκαν με τις αισθήσεις τους και η οποία θα μείνει στο σχολείο και θα εμπλουτίζεται συνεχώς από το σχολικό μας κήπο.
Β) Ζωγραφική προσώπων ενσωματώνοντας φρούτα και λαχανικά
Στη συνέχεια, μιλήσαμε για το ζωγράφο Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο (1526-1593) ο οποίος είναι γνωστός για τις προσωπογραφίες που έχει δημιουργήσει από φρούτα, λαχανικά, άνθη, βιβλία και ψάρια και αποφασίσαμε να του μοιάσουμε! Για αυτό το λόγο, η Α και Β τάξη έπαιξαν στον διαδραστικό πίνακα δύο διαδραστικά παιχνίδια
( http://www.middlestreet.org/archim/archimframe.htm, https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=24ba456ee0a5 )
και στη συνέχεια ως μικροί «Αρτσιμπόλντο» και χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους ζωγράφισαν πρόσωπα ενσωματώνοντας φρούτα και λαχανικά. Οι Γ, Δ και Ε-ΣΤ τάξη χρησιμοποιώντας πραγματικά φρούτα που έφεραν από το σπίτι τους (ακτινίδια, πορτοκάλια, μανταρίνια, μήλα, μύρτιλα, σταφύλια, μπανάνες, κυδώνια, λοτό), χρησιμοποιώντας επίσης τη φαντασία τους, έστησαν, ως μικροί σεφ, πιάτα με φρούτα που στο τέλος φυσικά κατανάλωσαν!
Τέλος, μιλήσαμε για την αξία του τσαγιού και όλοι μαζί φτιάξαμε ζεστό τσάι βουνού που το δοκιμάσαμε ως ρόφημα!
1 comment