Loading Now

1η Δράση του Δ.Σ. Ιτέας
στα πλαίσια του προγράμματος δημιουργίας των σχολικών κήπων

 

Α) Μικρή συλλογή από αποξηραμένα βότανα και αρωματικά φυτά

Την Τρίτη 17/12/2024 στα πλαίσια του προγράμματος δημιουργίας σχολικών κήπων που έχει ενταχθεί το σχολείο μας – και αναμένοντας τα κηπάρια μας – καλέσαμε τη διατροφολόγο κα. Σόνια Παρασκευοπούλου να μας μιλήσει ως ειδικός για τη διατροφική αξία των φρούτων και συγκεκριμένα, για τις βιταμίνες Α,C, D, E, Κ καθώς και το σύμπλεγμα βιταμινών Β, πως αυτές συνδέονται με το χρώμα των φρούτων και σε τι βοηθάνε στον ανθρώπινο οργανισμό.
Φτιάξαμε μια μικρή συλλογή από αποξηραμένα βότανα και αρωματικά φυτά (τσάι βουνού, χαμομήλι, ρίγανη, αψιθιά, τσουκνίδα, δάφνη, μελισσόχορτο, λουίζα, βάλσαμο, γαρύφαλλο, δεντρολίβανο, θυμάρι, φασκόμηλο, βασιλικός) την οποία τα παιδιά περιεργάστηκαν με τις αισθήσεις τους και η οποία θα μείνει στο σχολείο και θα εμπλουτίζεται συνεχώς από το σχολικό μας κήπο.

Β) Ζωγραφική προσώπων ενσωματώνοντας φρούτα και λαχανικά

Στη συνέχεια, μιλήσαμε για το ζωγράφο Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο (1526-1593) ο οποίος είναι γνωστός για τις προσωπογραφίες που έχει δημιουργήσει από φρούτα, λαχανικά, άνθη, βιβλία και ψάρια και αποφασίσαμε να του μοιάσουμε! Για αυτό το λόγο, η Α και Β τάξη έπαιξαν στον διαδραστικό πίνακα δύο διαδραστικά παιχνίδια
( http://www.middlestreet.org/archim/archimframe.htm, https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=24ba456ee0a5 )
και στη συνέχεια ως μικροί «Αρτσιμπόλντο» και χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους ζωγράφισαν πρόσωπα ενσωματώνοντας φρούτα και λαχανικά. Οι Γ, Δ και Ε-ΣΤ τάξη χρησιμοποιώντας πραγματικά φρούτα που έφεραν από το σπίτι τους (ακτινίδια, πορτοκάλια, μανταρίνια, μήλα, μύρτιλα, σταφύλια, μπανάνες, κυδώνια, λοτό), χρησιμοποιώντας επίσης τη φαντασία τους, έστησαν, ως μικροί σεφ, πιάτα με φρούτα που στο τέλος φυσικά κατανάλωσαν!
Τέλος, μιλήσαμε για την αξία του τσαγιού και όλοι μαζί φτιάξαμε ζεστό τσάι βουνού που το δοκιμάσαμε ως ρόφημα!

 

sx-khpoi27-225x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας sx-khpoi26-225x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας sx-khpoi24-225x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας sx-khpoi25-225x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας

sx-khpoi23-300x273 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας sx-khpoi22-234x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας sx-khpoi21-284x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας

sx-khpoi20-300x295 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας sx-khpoi19-248x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας sx-khpoi18-245x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας

sx-khpoi16-225x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας sx-khpoi14-225x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας sx-khpoi150-300x254 Δημοτικό Σχολείο Ιτέαςsx-khpoi12-300x142 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας  sx-khpoi8-297x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας

sx-khpoi7-300x225 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας sx-khpoi9-rotated-e1737109071961-241x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας

sx-khpoi5-300x225 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας sx-khpoi4-225x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας

sx-khpoi3-225x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας sx-khpoi1-300x251 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας sx-khpoi2-273x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας

 

2η Δράση του Δ.Σ. Ιτέας
στα πλαίσια του προγράμματος δημιουργίας των σχολικών κήπων

 

Τη Δευτέρα 20/1/2025 στα πλαίσια των δράσεων που αναπτύσσουμε στα πλαίσια του προγράμματος των σχολικών κήπων επισκέφθηκε το Δημοτικό Σχολείο Ιτέας ο γεωπόνος κ. Χρήστος Λύτρας που ως ειδικός μίλησε στα παιδιά όλων των τάξεων για τους μηχανισμούς αναπαραγωγής των φυτών (σπόρος, μόσχευμα, καταβολάδες), τα στάδια ανάπτυξης τους (σπόρος, ριζίδιο, βλαστήδιο), καθώς και για τις 3 λειτουργίες των φυτών (φωτοσύνθεση, αναπνοή, διαπνοή) και τη χρησιμότητά τους.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης τα παιδιά παρακολούθησαν και σχετικά βίντεο οπτικοποίησης των λειτουργιών των φυτών – καθώς μια εικόνα ισούται με χίλες λέξεις – και φυσικά, πειραματίστηκαν με φυτά! Συγκεκριμένα, παρατήρησαν την πορεία ανάπτυξης των σπόρων φακής, φασολιών και ρεβυθιών που είχαν φυτέψει μια εβδομάδα πριν σε διάφανα πλαστικά ποτηράκια, ώστε να μπορούν να παρακολουθούν την εξέλιξη της ανάπτυξης τους, φύτεψαν κουκούτσια από βερίκοκα (σπόρος), φύλλα παχύφυτων (μοσχεύματα), καθώς και τριανταφυλλιές και ρίγανη από μοσχεύματα με χρήση ορμόνης ριζοβολίασης. Παρακολούθησαν την λειτουργία της διαπνοής υλοποιώντας δύο πειράματα:

α) τυλίγοντας ένα φυτό – κυκλάμινο – μέσα σε πλαστική σακούλα από το προηγούμενο βράδυ ώστε να παρατηρηθεί την επόμενη μέρα η υγρασία – νερό – που είχε κολλήσει πάνω της και

β) χρωματίζοντας άσπρα άνθη κυκλάμινου τοποθετώντας τα σε χρωματιστό νερό που χρωματίστηκε με χρώματα ζαχαροπλαστικής (μπλε, κόκκινο, κίτρινο).

Τέλος, έγινε συζήτηση για τον τρόπο φροντίδας των νέων φυτών και εκπονήθηκε πρόγραμμα φροντίδας και ποτίσματος τους.

site_sx_khpoi29-225x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας site_sx_khpoi28-225x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας site_sx_khpoi25-225x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας

site_sx_khpoi26-300x202 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας site_sx_khpoi24-300x225 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας

site_sx_khpoi23-300x279 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας site_sx_khpoi21-300x225 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας

site_sx_khpoi22-300x252 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας site_sx_khpoi20-225x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας

 

Δράση3 :
Αποξηραμένα φρούτα – Νόστιμες συνταγές

Την Τετάρτη 29/1/2025 στα πλαίσια του προγράμματος των σχολικών κήπων υλοποιήσαμε στο Δημοτικό σχολείο Ιτέας άλλη μια δράση όπου μιλήσαμε με τις μεγαλύτερες τάξεις (Γ-ΣΤ) για τη διαδικασία της αποξήρανσης φρούτων, τη χρησιμότητά της και τη διατροφική αξία των αποξηραμένων φρούτων και των ξηρών καρπών.
Στη συνέχεια, όλες οι τάξεις έφτιαξαν ένα νόστιμο και θρεπτικό σνακ με ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα που δεν θέλει ψήσιμο και το κάθε παιδί δοκίμασε τη λιχουδιά.
Όλα τα παιδιά τηρώντας τους κανόνες υγιεινής έπλυναν πολύ καλά τα χέρια τους και στη συνέχεια χρησιμοποίησαν γάντια μαγειρικής κατά την παρασκευή του σνακ.

Ακολουθεί η συνταγή και οι οδηγίες εκτέλεσης:

1.5 κούπα νιφάδες βρώμης,
1 κούπα καρύδια, 1 κούπα αμύγδαλα,
1 κ.σ. μέλι,
8-10 βασιλικούς χουρμάδες μουλιασμένους στο νερό (εναλλακτικά, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και σταφίδες ή συνδυασμό τους),
1/2 πορτοκάλι χυμό και ξύσμα πορτοκαλιού,
1/4 κ.γ. κανέλα,
1/4 κ.γ. γαρίφαλο.

Εκτέλεση:

Αλέθουμε στο blender τις νιφάδες βρώμης, ώστε να γίνουν αλεύρι, και τις τοποθετούμε σε ένα μπολ ανάμειξης.
Έπειτα, αλέθουμε τα καρύδια και τα αμύγδαλα στο blender.
Τοποθετούμε τα μισά σε ένα πιάτο για το τελικό πασπάλισμα και το υπόλοιπο υλικό το ρίχνουμε στο μπολ.
Ρίχνουμε στο μπολ το ξύσμα πορτοκαλιού, την κανέλα και το γαρίφαλο. Προσθέτουμε σιγά σιγά στο blender τους χουρμάδες – αφού τους αφαιρέσουμε το κουκούτσι, τις σταφίδες, το μέλι και το χυμό πορτοκάλι και τα ρίχνουμε και αυτά στο μπολ.
Τέλος, ενσωματώνουμε όλα τα υλικά που είναι στο μπολ με τα χέρια μας.
Πλάθουμε σε μπαλάκια και τα ρολάρουμε στο πιάτο με το ψιλοκομμένο καρύδι και αμύγδαλο.
Τοποθετούμε σε πιατέλες και βάζουμε για 2 ώρες στο ψυγείο για να σφίξει το σνακ.

sx_khpoi416-rotated Δημοτικό Σχολείο Ιτέας sx_khpoi415-300x225 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας sx_khpoi414-280x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας

sx_khpoi413-300x225 Δημοτικό Σχολείο Ιτέαςsx_khpoi411-225x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας sx_khpoi412-225x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας

sx_khpoi410-280x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας sx_khpoi409-300x225 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας sx_khpoi408-281x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας

sx_khpoi407-300x225 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας sx_khpoi406-300x225 Δημοτικό Σχολείο Ιτέαςsx_khpoi405-300x225 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας

sx_khpoi403-300x225 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας sx_khpoi404-300x225 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας sx_khpoi401-250x300 Δημοτικό Σχολείο Ιτέας